Posts

Showing posts from February, 2015

Kerana akhirnya aku seorang manusia .

Image
Assalamualaikum.
semoga semua dalam keadaan sihat dan redha Allah.

Dalam hidup seorang yang melalui dakwah dan tarbiyah ini...
Tidaklah selalu indah seperti katil yang ditaburi mawar harum,
tidaklah selalu ada karpet merah yang dinantikan oleh orang ramai,
tidaklah selalu seperti memakan ais krim vanilla-choc + nutella + choc chip

Tetapi tidak juga selalu seperti menusuri jalan yang ditaburi duri
tidak juga sentiasa ada "cik-bawah-berdiri" baca misunderstand ..



Lumrah lah, hidup ditarbiyah Allah akan uji dengan kesusahan & kesenangan
Tak kira lah anda baru atau pun dah lama dalam tarbiyah
Tak kira lah apa pangkat anda dan berapa ramai usrah anda bawa
Standard lah ada masa kita up, ada masa kita down.
Iman itu kan yazid wa yankus.. tapi jangan sekali biarkan down itu selamanya down.
Bila tiba masa nak down, curhat kat Allah, kumpul semangat dan UP balik!
It's okay and it's a normal thing to feel down,
mungkin daripada rasa gelisah itu lah yang akan memperbaiki di…