Posts

Showing posts from August, 2016

Baiti Jannati (RI)

Assalamualaikum.
Emm tetiba rasa nak share pasal RI (baca : Rumah Islam) bukan Republik Indonesia okay. hehe.
Tah, lately asyik fikir tentang RI. Kadang, nak jugak pergi RI yang lain, nak rasa macam mana suasana mereka, dan nak jugak attend kalau lah ada akhawat nak buat talk tentang RI kan.
Mungkin saya kurang arif tentang RI tapi ada la sikit yang saya alami sendiri dan akhawat yang
lain kongsikan kepada saya. Its not just a tips but more likely to calm myself and to reflect more.
Saya , sejujurnya memang lah mengidamkan sebuah RI yang memang biah solehah dia benar-benar
hidup, bukan sekadar beberapa orang sahaja tapi semua ahli bekerjasama dan bagi komitmen.

Apa tujuan RI? Kenapa mesti RI? Kenapa nak duduk kat RI? and the list of questions continue ...

So how I'm gonna start? okay sorry blur kejap.
Oh ha, sebelum kita masuk RI yang dah sedia ada ataupun rumah baru yang akan menjadi RI,
kita kena faham apa tujuan RI? Sisters sekalian rasa-rasa kenapa mesti wujudkan RI?
okay dah…