Posts

Showing posts from January, 2017

Dari Mata - Zill Qayyim

Image
Assalamualaikum I'm back. Back on track.
Bismillahirrahmanirrahim.

Eh, nak taip lirik lagu Jaz ker?
Pandai je awak buat assumption kan?
Kalau kenal penulisan saya, awak tahu lah saya nak bicara tentang apa :)

Siapa pernah dengar lagu Jaz ni? Ish jangan bohong kata tak pernah.
Lagu sekarang sana sini je berkumandang, walaupun bukan niat kita nak dengar.
Tapi kadang-kadang kena "ikut" sikit trend sekarang, tapi kena bijak.
Jangan ikut sampai "melebur" kata Kak Yaya eh (icon monyet tutup mulut)
Dan bagi saya, nak dengar tu boleh tapi cuba teliti maksud setiap baris liriknya. Haa gituu.

Dari mata.

Dan cinta.

Ya kita tahu dari pandangan mata ke mata itu lah , akan turun ke hati.
Eh ada yang menyayi ke tu? opps.
Dan dari situ lah syaitonirrojim mula berbisik ke telinga kaum adam dan hawa.
Sebab dari pandangan mata, dia punya pandangan tu power sampai boleh
rasa kat hati. Amboii. Amboii. Jangan dok pandang lama sangat. Kalau sekali tu
tak apa lah, rezeki kan. Tapi ya…