Carta Hati !!!

Assalamualaikum..
peace be upon to you!
tercair dengan lagu "Carta Hati" tambah-tambah
lagi lah tajuk nya tu..
tapi.. bagi ana.. chewah! Saya tak maksudkan carta hati tu
sebagai boyfie! ee.. yukss.. sorry ;)

Hurmm..
Kita boleh je dengar lagu.. mana-mana lagu..
tapi kalau kita boleh dapat maksud lagu tu..
dan kita tujukan maksud lagu tu ke arah yg lebih baik..
itu lebih bagus.. :)
erk.. faham ke korang?? >_<

Kalau saya lah kan.. lagu tu seolah-olah macam ada maksud ..
tapi yang dimaksudkan oleh Najwa tu mestilah kepada sang kekasih kan..
kekasih lah sangat.. ececee..

tapi....tapi....tapi...
saya nak tujukan kepada sahabat boleh tak?
kepada ukkhuwah saya?

betul.. cuba tengok aa..
bukan nak ubah ye..
just for me to deliver it to my "sahabat" <3



~ Carta Hatiku ~
Engkau duduk di situ..
diam tersipu malu..
mahu mendekati aku...

(maksudnya di sini... waktu mula-mula kenal..
kitaorang tak rapat.. sorang duduk situ, sorang duduk sini..
dalam satu bulatan! mestilah malu kan mula-mula jumpa..
tambah-tambah lagi dengan naqibah :P
tapi.. semua ahli dan naqibah nak dekat dengan aku.. nak berkenalan
hanya kerana Allah S.W.T. untuk menjalinkan silaturrahim)

****
Aku mulai senang..
hatiku jadi suka..
melihat sahabatku..
aku cinta..

(walaweyh!! haha.. mestilah aku mula rasa senang
sebab dah dikurniakan Allah sahabat yang sentiasa berpesan-pesan
ke arah kesabaran dan ke arah kebaikan.. hati mesti jadi suka..
"suk" bak kata orang sarawak.. :)
dan pula.. mesti jatuh cinta dengan sahabat kita yang bersama-sama
berada dalam ukkhuwah fillah .. aww.. bestnye! )

****
Tapi hati ini..
kuat menyatakan..
kau terkini duduk di carta hati..

(yeah!! dah masuk carta hati saya! mesti best kan jadi orang
yang masuk dalam carta hati sesorang.. :)
tapi...tapi..tapi..
jika dengan sahabat ukkhuwah ni..
mereka bukanlah berada di tangga teratas dalam carta hati..
kerana sesungguhnya..
yang berada di tangga teratas dalam carta hati seorang muslim
ialah dan semestinya Allah S.W.T. yang kita cintai.. :)
dan sahabat juga bukan di tangga kedua..
kenapa???!!!
kerana... yang berada di tangga kedua itu adalah..
Nabi Muhammad S.A.W. yang tercinta.. :)
jadi.. tangga ke tiga lah ya?
Juga tidak..
yang duduk di tangga ke tiga adalah...
jeng-jeng-jeng..
Kaum kerabat dan sahabat Rasulullah S.A.W. :)
Hmm.. Mesti yang keempat kan. . . .?
Last but not least.. bukan!
yang keempat adalah abi dan ummi kita.. serta keluarga.. :)
sahabat itulah berada di carta ke enam!
wah.. walaupun bukan yang pertama, tetapi yang keenam semangnya
sudah di carta yang tertinggi :)
sebab ukkhuwah yang terjalin berdasarkan niat kerana Allah!
Alangkah indahnya.. )

****
Lalu cinta bermula..
dari mata turun ke hati..
dari teman menjadi cinta..
dan berjanji untuk setia..

(Yerr... cinta tu.. bukan cinta perempuan ke lelaki..
sungguhnya tidak!!
Tadi kan dah cakap saya mula jatuh cinta pada
sahabat.. dan.. sememangnya cinta kepada sahabat itu hanya kerana Allah..
untuk mendapatkan redha Allah..
untuk sentiasa mengingatkan satu sama lain kepada Allah!
dari mata naqibah yang memberikan tazkirah dan taujeh..
turunlah ke hati setiap ahli bulatan gembira.. :)
alahai.. sweetnye..
dari teman dah jadi sahabat(cinta) ..
dan yang paling best..
berjanji untuk setia!!
Semua ahli dan naqibah akan janji
untuk setia dan sentiasa memberi peringatan
anatara satu sama lain.. :)
Indahnya berukkhuwah! )

****
Sehidup semati kita..
menjanjikan bahagia..
untuk kita semua..
selamanya..

(Wah! sehidup semati.. nak capai syahid bersama.. inshaAllah..
memang lah berjanji nak bahagia kan..
walau diberi ujian sekalipun..
semua akan sentiasa tolong-menolong
dan ingat-mengingati antara satu sama lain..
dan semestinya semua akan smile :) !!
selamanya biarlah sampai ke syurgaNya.. inshaAllah.. ameen! )

****
jangan engkau jangan pergi..
jangan tinggal ku sendiri..
jangan tinggalkan carta hati..

(alamak.. :'( jangan tinggalkan aku seorang!
sesungguhnya ku memerlukan teman..
kerana bersendirian itu akan ditemani oleh syaitan
yang akan segera membisikkan perkara jahat kepadaku..
jangan tinggalkan ku sendiri..
ku perlukan teman yang akan mengingatkan ku kepadaNya..
dan jgn pernah tinggalkan carta hati!! :(
agar bf tak menggantikan mu di carta keenam! ! ! )

****
kau janjikan bahagia..
ku janji kau tak terluka..
teruslah berada di..
carta hati kita...

(ya.. kau memang sahabat yang akan menjamin senyumanku..
setiap hari, setiap malam..
dan aku juga janji tidak akan melukakan mu...
malah akan segera menggapai tanganmu dan menolongmu..
juga mengingatkanmu kepadaNya..
aku mohon..
teruslah berada di carta hati ku.. :)
inshaAllah.. )

Wah! Wah! Wah!
This song.. I'm delivering it special
to my bulatan gembira QAM !!
and so to my sisters in ukkhuwah fillah <3
tarus berada lam carta hati kmk oh!! :)
love you fillah ! :)
 

opps..! dalam carta ni
xada kaum kerabat dan sahabat Rasulullah.. hihi..
 

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Akhawat Hebat, Penyebar Manfaat :)

Dari Mata - Zill Qayyim

A tribute to Ohana Henshin 1.0