Monday 4 June 2012

JOm la Boycott !

Assalamualaikum and.. hye!
salam 1 malaysia.. errr.. okay la..
okay, today I wanna share to you about boycott..

Do you know what is boycott..? boikot la.. eh!
daripada apa yang saya faham..
boycott is how we banned some goods from buying it
for helping others epecially our beloved Palestinians..

emm, dah tahu..? saya pasti ramai yang dah tahu cuma.. cuma*! jwb sndiri la!
haa.. faham kan apa yang saya cuba jawab tu..
same goes to me la.. and thats why I want to start.. tapi rasanya ada yang saya
memang dah banned saya tak akan makan! McD lololo.. i think last 2010,
first and last lah saya makan kat McD kuching airport..
yeah! so bad news when I hear in my hometown will be build
also that fast food restaurant! Oh my.. oh my.. ottoke?!

 
okay.. saya nak masuk point sebenar..
kita selalu dengar boikot ni mesti berkait rapat dengan Palestin kan..?
Eh, why we must do the boycott.? orang lain tak pun.. err..
yes! soalan itu lah yang saya nak jawab..
dan saya sangat pasti semua dah tahu apa yang Zionis LAKNATULLAH
dah buat dekat saudara kita kat Palestin.. and shame you lah
kalau masih tak tahu.. especially if you are a muslim..

just can you imagine..?
"Each riyal, dirham..etc.. used to buy their goods eventually becomes
BULLETS TO BE FIRED AT THE HEARTS OF BROTHERS and
CHILDREN IN PALESTINE. For this reason, it is an obligation NOT TO
HELP THEM (the enemies of islam) by BUYING THEIR GOODS.
To buy their goods is to SUPPORT TYRANNY, OPRESSION AND
AGGRESSION! "

-BY Sheikh Yusof Al-Qardawi-

see.. okay, contoh analogi ni..
1 tin cola = 1 bullet = fired a child/brother
how can that be... are you willing to kill them, saudara semuslim kalian..??!
ahh, if you were, same cruel as the zionis ~
can you imagine looking at the cying babies that were fired at their heart? :'(
oh, I can't.. really.. can you imagine to see our brothers
clothes full of red scary blood..??! okay, stop!
baiklah, saya nak kongsikan apa barang yang kita mesti boikot..
antara 4 produk yang paling utama, yang sangat banyak memberikan
dana kepada Israel laknatullah ialah :
COCA-COLA
MC DONALD
NESTLE
L'OREAL PARIS
haa, yang empat ini.. kalau boleh, jangan sentuh! apatah lagi nak beli!
okay, I beg you.. help our brothers and sisters in Palestine..
ingat.. kalau Allah tanya akhirat nanti, apa korang dah buat
nak tolong saudara seislam korang di Palestine..nak jawab apa..??
kalau kita berjaya boikot barang2 ni semua, at least kita ada jawapan untuk soalan itu..

okay takpa.. saya sudah kefahaman.. eh!
it must be hard kalau nak boikot semua.. drastically.. erm, i dont think so
itu akan berterusan..
biar lah kita boikot slow-slow tapi asalkan BERTERUSAN..
inshaAllah kalau niat tu betul, Allah akan tolong..
kita try tukar barang tu ke..
as for example.. kalau McD, Marry Brown kan tak boikot..? so.. you know..
kalau coca-cola.. beli lah jenama lain.. kan banyak yang tak boikot..
tapi pastikan HALAL ya! :)
nestle ni lah yang susah saya rasa.. sebab banyak produk
bawah nestle ni.. and yang main adalah MILO la..
milo, kan ada vico. oligo..? tukar lah.. sama je rasa ... haha!
kalau L'oreal.. aishh, mahal tu buat apa buang duit..
setiap ciptaan Allah pun ada kelebihannya.. :) okay, be natural yesss!
kalau tak pun ,beli lah pencuci muka jenama lain, or yang lebih murah tapi berkualiti..
why not.. huhu.. easy right..

okay lah.. saya tak nak cakap panjang, nanti tengok post ni panjang terus tinggalkan..
okay..okay.. just one I hope..
really hope that kita sama-sama start boikot barangan
yang memberikan dana kepada rejim israel laknatullah ni..
ingat.. apa kita nak jawab dengan ALLAH nanti..
and before I forgot!
saya dengar, sebenarnya barang-barang boikot ni dah difatwakan pun !
antaranya ulama seperti Sheikh Yusuf Al Qardawi

nak tahu lebih lanjut berkenaan produk..





and em..
kalau sapa yg timbul rasa malu dah terbeli barangan boycott ni..
emm... bagus tu bagus..
at least kita sedar kan.. so.. let's start! form today.. this hours..
this minute.. this second!
boycottttttttttttt!! inshaAllah Allah permudahkan!

okay.. last but not least..
feel it from the bottom of your kind heart.. i can't watch it .. :'(

"Wahai orang-orang yang beriman! Jika kamu menolong (agama)
Allah, niscaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu"

-Muhammad:7-

 

No comments:

Post a Comment

The Penthouse : War in Life review.

 Hi everyone! I'm back, rupanya review sky castle tak publish! Haha Okay takpa, jom kita review Penthouse pulak. Season I dah habis, tak...