An extraordinary warden

Assalamua'laikum 
Memang adat pertemuan eh, pasti ada perpisahan?
Rapat dengan seorang adik terpisah, rapat dengan seorang kakak pun terpisah. 
Sedih. sebak. terasa ketiadaan. Rindu.

Dialah warden, dialah bunda, dialah kakak, dialah sahabat.
Memang susah nak terima kenyataan yang bunda dah berhenti
dan kembali ke tempat asal. Hard to let go. yes, of course.
Memang lah, setiap pertemuan pasti ada perpisahan,
dan memang tak senang kalau pisah dengan orang yang sangat rapat.
rapat, bukan setakat teman bercerita. suka duka, lalui bersama.
saling memberi semangat, comfort each other.
Sabar mencari hikmah di sebalik perpisahan. ya, jasad sahaja yang berpisah
tapi hati tetap bersatu, sama-sama tingkatkan iman .bersatu mengingati Khaliq

Hmm susahnya nak lepas seorang warden ni..
tak siapa faham,
kata-katanya sering memberi semangat
curhat dengannya, pemberi nasihat
tawanya dirindui selalu, apatah lagi senyumannya
kasih sayang yang dicurahkan. Allahu, rindu :'(
Kasih sayang yang kian lama didambakan kini termakbul.
tapi cuma sebentar, cukup syukur tapi ... I miss it very much.
tak semua orang yang rapat dapat layan macam layanan bunda.
seriously I miss her so much . :'(

semoga ukkhuwah dengannya didasari iman kepadaNya
semoga kekal hingga jannahNya, menjadi sahabat yang bertaqwa.
kak aneem, harap dapat jumpa agik. sik di dunia, di syurga kelak.
Pesannya, kalau bukan tilawah & hafalan menjadi rutin yang meningkatkan iman,
mana mungkin layak melakukan hal sia-sia.
pesannya, orang yang bangun qiam bukan orang kuat,
tapi orang yang menginginkan kekuatan, istiqomahlah.
pesannya jaga diri, jaga kesihatan, kerana aku lemah ditinggalkan :(
pesannya kalau down, Allah is the first one to talk to . then only to human.
pesannya jaga hubungan dengan Allah, dengan manusia.
Lagu khas untuk bunda tercinta :')

Pertemuan telah ditakdirkan
antara kita tidak pernah dirancang
manalah takdir hennak dilawan
semuanya ketentuan Tuhan

wahai sahabat sematkan semua kenangan
yang telah bersama-sama kita lalui
suka dan duka memburu impian
moga teguhnya ikatan ini

sahabat yang amatku kasihi
susah senang kau disampingku
kehadiran dikau disisi
mengubat sepi di hatiku

sahabat bertuahnya ku rasa
mendapat teman sepertimu 
membimbing, menasihatiku
hanya satu dalam beribu

namun kini hanyalah tinggal kenangan 
pertemuan kita dilamat perpisahan
kemesraan mekar di akhir perpisahan
sayu menitiskan air mataku .. :'( kak aneem 



warden tersayang :') 
uhibbuki fillah till jannah <3 


I envy her strictness
I miss her care and loving
I will remember you in my du'a
I surely will miss you

Her mother-care make me feel calm
Her smile and laugh bring us joy
Her beautiful manners teach us something
Her words made us a good person

Just to say thank you very much Kak Aneem
We love you fillah <3

Are your soul in mine?
Sampai kmk blt sekejap pun cdak dah rindu gilak...



Comments

Popular posts from this blog

Akhawat Hebat, Penyebar Manfaat :)

Dari Mata - Zill Qayyim

A tribute to Ohana Henshin 1.0