Saturday 11 April 2020

#251096#

Hey there! Its been a long, really long time since I didn't post anything in this blog.
Well now I want to write something.
That's the code in the title.

Let's play code again.
I knew her in my sixth semester .
Masa tu aku sorang je orang Malaysia. Dia mula sapa masa persediaan pergi
kampung kat sana, macam bakti sosial.
Dia yang ajak aku gi mana-mana, pokoknya dia lah kawan aku kat situ.
She understand me well than others.
Semenjak tu lah aku mula rapat dengan dia, we're in same rooms.
Tapi waktu diberi tugas kumpulan, tugas membersih dan masak, we're not
in same group. hahaha.

Takdalah. Aku just nak cakap dia ni baik sangat.
Tak pernah aku jumpa kawan sebaik ni selain 'akhawat'.
She's Indonesian. From Banyuwangi. tempat kat hujung Pulau jawa
sebelum ke Bali. first sight, korang mesti rasa dia macam
ada mix cina tapi tak pun, memang dia ada mata sepet :D

orang kata tak kenal maka tak cinta,
bila dah kenal, semakin kenal lepas balik dari kkn,
sumpah lagi jatuh cinta. ceh . ye lah sayang sebagai kawan.
ni first time kot aku dapat bff indonesian.
kawan sekelas mana nak rapat ngan aku haha, aku kan beshe-beshe jer. haha

korang tahu, dia ni la banyak bantu aku di saat takda orang lain nak tolong.
kalau aku sakit, dia lah rawat. kalau aku nak ke mana-mana dia lah teman.
ingat lagi waktu bakti sosial tu, syifa kan sebelah kampung aku ja
dan dia pun ada kawan kat situ jugak , so dia salu bawak aku jumpa syifa
sebab dia tau aku sorang je malaysia, mesti rindu family jauh, rindu kawan-kawan,
kita malaysia semua kena campak asing-asing kat setiap kampung.
that's why dia selalu bawak aku jumpa syifa even sebelum balik dari kampung tu

kalau aku bosan nak jalan dia jugak lah yang selalu 'ON' kan jum aku tu.
bila selalu bertukar hadiah, maka semakin eratlah persahabatan.
apa yang paling aku suka, dia jarang lah menolak apa aku pelawa.
ada la dua tiga kali dia tak dapat sebab ada hal jugak, so aku okay ja.
tapi most of the time she'll answer 'ayo' .

tapi tipulah kalau persahabatan tu tak ada angin, ribut mahupun taufan.
ada masa kami berbalah, masing-masing menangkan ego, end up tak komunikasi
langsung for a long time, tapi lepas tu pasti ada salah sorang yang
akan mengalah dan berbaik semula. berapa kali aku pun tak ingat. haha.
memang lack of communication dalam persabatan ni.
komunikasi unless benda dah teruk, atau benda dah jadi . huhu.

tapi dalam kekurangan kami, ada banyak kelebihan.
dan aku memilih untuk mengingat sebanyak kebaikan yang dia dah buat kat aku.
there are so many. too many that i can't forget her kindness.

macam mana rasa bila kita berkawan, dah rapat dan akan tahu pasti berpisah.
sebab terpisah oleh dua negara yang berbeza. bila dah rapat, dah lalui
suka duka bersama, dan tau satu hari kalau aku dah convo pasti akan berpisah.
oh damn i hate seperation. especially in this frienship.
bila balik rumah tu la selalunya akan timbul masalah komunikasi haha.
kadang rasa macam apa lah , bipolar ke apa. kejap bagus, kejap tak bagus.
haha tapi normal lah kan. tak ada nya tak pernah bergaduh atau tersinggung la at least
dengan bff kita kan? tak pernah tak kan... that's the norm in frienship.
perit. perpisahan tu pedih, perih, sakit. tapi harus juga berlaku.
dan kita pun harus yakin setiap pertemuan ada perpisahan.
kakwa selalu cakap setiap perpisahan pasti akan ada pertemuan yang baru. haha
ataupun. kita takkan terpisah walaupun berjauhan kecuali ajal saja yang
dapat memisahkan kita. alhamdulillah kami masih bersama walaupun terpisah
antara dua negara saja. :)

very good things that i always remember is how she treat me in the 'bakti sosial',
how she treat me when i got my gastric pain for the first time,
how she treat me when i got my fever and flu.
how she treat me when she got her paid at end of month,
how she treat me when i'm sulking hehe.
and most of the time she fullfill my needs in terms of 'what i need from a true friend'
takyah cakap banyak la, yang penting dia adalah sahabat terbaik aku dari negara lain.

salam rindu,
salam sayang,
untuk kamu yang jauh di sana.

May Allah protect you everywhere you go,
May Allah gives you so many rizk,
May Allah grant you someone better than me to be your new bff,
May Allah grant you the chosen husband to guide you to Jannah,
May Allah forgive all your sins.
bahagia dunya wal akhirah.
amiin ya rabb.

assalamualaikum. :)






No comments:

Post a Comment

The Penthouse : War in Life review.

 Hi everyone! I'm back, rupanya review sky castle tak publish! Haha Okay takpa, jom kita review Penthouse pulak. Season I dah habis, tak...