Aku Rindu Dia yang Dulu... :'(

Assalamualaikum..
tengok post title.. mesti tertanya kan siapa...
BFTJ saya lah..
saya rindu dia yang dulu..
saya rindu gelak tawa dia.. senyuman dia.. lawak dia..
saya rindu dia..

memang susah nak terima kenyataan ni..
dia dah hilang ingatan.. dia dah tak kenal saya dan sahabat yang lain..
sahabat se bulatan gembira dengannya..

tadi gi jenguk dia.. nak confirm lah kiranya..
hmm.. she really didn't recognized us.. :(
tp dia memang kenal saya, tu pun sebab rumah nenek
saya bersebelahan ngan rumah dia.. tapi
kami dulu tak rapat, so dia ingat camtu je lah..

terasa suasana kekok..
sebab macam semua orang dia baru berkenalan..
hmm.. I have to accept this..
plus.. tadi kawan cakap dia gi jogg,,
kawan cakap tu hobi dia dulu..
so, now its the truth.. kena caya gak..
aigooo.. ottokajo..??

rasa kesian ada gak... rasa sedih lagi la..
rasa rindu lagi lebihh.. ni jugak fes time berhadapan ngan
orang yang lost memory..
jangan kerana "sengketa" zaman sekarang..
kita dah tak caya dengan sahabat sendiri..
bukan nak cakap apa..
tapi the fact, saya xnak percaya selagi tak
jumpa dia eye to eye..
so, dah ziarah dia tadi.. rasa macam lidah ni kelu nak borak ngan dia..
maklum kan.. apa saja yang dia ingat..

cuma satu, saya harap benda ni tak kan lama..
why..? cause.. dia seorang yang kuat..
dia jugak pandai.. spm lagi tahun ni..
dia dah selalu sakit.. tambah pulak ujian paling besar ni...
harapnya dia terus kekal macam mana dia sebelum ni..
inshaAllah.. ameen..

saya bukan saja nak sebar sal dia..
tapi.. saya nak kita (siapa-siapa yang kenal dia)
doa untuk dia.. doa supaya cepat sembuh..
dan doa supaya pulih ingatannya..
inshaAllah..
saya tak akan tinggalkan dia..
Kuasa Allah siapa tahu..
Mana tau ni ujian bagi orang di sekeliling dia juga..
dan pasti..pasti..pasti ada hikmahnya..
tak perlu lah saya nak sebut nama dia.. :(


"Sahabat..semoga Allah memulihkan ingatanmu..
semoga Allah memberikanmu kesembuhan..
dan semoga juga kau akan kembali seperti yang kami kenal.."

-mek rindu kitak!!! :'(-

Comments

Popular posts from this blog

Akhawat Hebat, Penyebar Manfaat :)

Dari Mata - Zill Qayyim

A tribute to Ohana Henshin 1.0