Tiba-tiba teringat...

Assalamualaikum.. :)
hmm.. malam tadi.. tiba-tiba terasa rindu dengan
both grandma and grandpa aku..
sebab ada yang tanya hal mereka..
opps.. they gone in my childhood..
and ada gak yang aku xsempat pun jumpa..

aku rasa rindu pula..
rindu dengan Nek aku (sebelah mak)..
atuk tu aku tak pasti la aku sempat jumpa atau tak,
atau pun kalau sempat mungkin 4 tahun ke bawah..
aku x pernah ingat macam mana aku 4 tahun ke bawah..
nenek aku tu baik.. yang aku ingat..
kalau aku and adik beradik yang lain urut dia..
dia bagi duet.. duit syiling rm1 dulu yang emas tu..
tak pun duet syiling 50 sen.. 20sen..10sen.. :)
tapi mak larang sebenarnya..
kalau nak tolong, tolong je xyah nak mintak 'upah' ..
hee.. ingat lagi bila nenek marah ambik 'bai' (rotan) bahasa melanau :D
hii.. menangis-nangis takotttt..
best kan.. :')
tapi dia tinggalkan kami waktu aku masih kecil..
masih skolah rendah tahap 1 tu..

hmm.. okay kalau nenek blah ayah pula..
aku memang sah tak sempat jumpa ..
sebab dia pergi waktu ayah aku masih remaja lau xsilap..
haa.. camne agaknya rupa dia.. peribadi dia eh..?
tapi atuk blah ayah ni sempat gi..
kami panggil 'Pak Yeng'..
dia pun pergi waktu aku kecik juga..
atuk tu baik gak.. tapi akau tak ingat sangat..
huu..

nenek and atuk saudara pun dah ramai ikut jejak dorang..
ada jugak lah yang masih ada sampai sekarang..
syukur umur panjang.. dan semoga diberkati.. :)
rasa rindu ngan nenek la paling kuat..
camne rasa korang yang masih ada nenek dan atuk eh..??
mesti best kan.. tolong nenek kat dapo.. kat halaman rumah..
tolong atuk kat kebun.. :')

tapi aku syukurlah yang pergi dulu tu atuk dan nenek..
bukan mak dan ayah..
sedeh lagi kalau yang anak yatim rindu ngan ayah dan mak kan..
melebihi rindu kepada atuk dan nenek..
orang cakap, kalau rindu..
kita sedekahkan Al-Fatihah.. :'(
InshaAllah Allah merahmati kalian dan usia
kalian diberkati... ameen..

- Al-Fatihah - 

Comments

Popular posts from this blog

Akhawat Hebat, Penyebar Manfaat :)

Dari Mata - Zill Qayyim

A tribute to Ohana Henshin 1.0