Wednesday 29 February 2012

HERO... memang terbaekkkk!

Assalamualaikum! dan... annyonghusayeo.. :)
alhamdulillah! saya dah berjaya baca novel HERO sampai habis..
saya bukan ulat buku.. saya sejujurnya tak suka membaca..
tatapi hakikatnya saya suka menulis.. blog ini lah..
kalau membaca melalui teknologi sebegini, boleh lah.. rajin sikit.. -gelak kecil-
tapi.. buku yang tebal.. pergghh.. mesti ada rekomen orang
cakap tentang buku tu, baru saya nak baca..
dah lah tebalnya setengah jari kelingking.. aduh..aduh..
saya ambik masa beberapa hari..
sepatutnya mungkin berminggu.. TETAPI..
kerana jalan cerita yang sungguh menarik..
err.. mungkin dalam seminggu.. lebih kurang lah..

err.. minta maaf akhi Hilal!
saya dah beli .. eh.. jap. bukan saya..
naqibah saya dah belanja saya buku ni (pilihan saya lah)
sejak pertengahan tahun 2011.. tapi.. -gelak meleret-
saya baru ada 'mood' baca pada tahun ni..
mungkin sebab tahun lepas saya SPM.. huhu..
so, lepas spm.. saya asyik dengan lapp..
tapi tak tahu macam mana hati tergerak nak baca..
buat apa beli kalau tak baca..
buat apa dah baca, kalau tak manfaatkan..
buat apa manfaatkan sorang2, kalau tak bgi orang lain dapat manfaatnya juga..
eh.. panjang berjela pulak.. :D


okay... saya masuk ulasan untuk cerita HERO ni..
Wah!!!! memang best giler.... rugiiiiiiiiiii tak baca oii.. -keningangkat2kali-
betul.. sumpah best..
best kat sini bukan sekadar word okay..
best di sini bagi saya dengan baca novel ni saja pun
kita dah termasuk dalam proses tarbiyah..
tapi.. tak kan lah dengan membaca novel saja kan..

saya memang suka jalan ceritanya..
dari mana akhi Hilal dapat ide yang sebegitu osem ni..
mesti akhi Hilal jawab..
"semua ilham pun datang dari Allah S.W.T. "
hehehe.. kan..kan.. betul tu.. -senyumaman-
lagiii... errr..
saya suka sebab tengok novel ni.. dia ada dua pecahan topik
tapi dalam satu cerita yang menarik..
tanggungjawab dan percintaan kan..
aduhai.. romantik sungguh..
tu lah cara islamic kan.. :)
dan.. yang paling best tu.. tanggungjawab seorang HERO..
eh. silap.. hero bukan seorang.. -jelirlidah-
hihi.. semua muslim itu hero..

dan.. best jugak kan.. kalau memang jodoh..
xkenal pun boleh jadi suka.. -winking-
lepas tu ada cakap pasal RING..
wah.. bulatan gembira.. syukur alhamdulillah..
saya ada ring saya sendiri.. tapi tak sehebat RING yang dalam novel tu..
sangat best sebab.. ummm.. kalau ukkhuwah tu tak kan ke mana..
eh.. salu org kata kalau jodoh tak ke mana.. eh.
aa.. i mean.. dlm novel tu pun..
dorang bertemu semula.. dalam bulatan yang sama!
kalau saya dah sambung belajar nanti. agaknya macam mana eh..

lagii.. saya tengok.. umm.. tak putus asa..
sentiasa berusaha sampai ke titik akhir..
dan.. sememangnya..
sabar menjanjikan yang lebih indah!! sumpah.. haha..
dan sememangnya jugak usaha nak tegakkan islam ni..
bukan mudah.. ada je halangan sebagai ujian keimanan ..
hmm.. sangat memberi semangat lah novel ni..
dan paling "feeling" tu part Afam dan Husna..
juga part Akuma menyerah diri.. saya dah agak Akuma ni sebenarnya
mencari kebenaran... seperti seorang mualaf.. :)
perubahan Afam tu lah yang paling osem sekali..

haa.. tak boleh cakap banyak2.. nanti orang dah tak nak
baca.. eh.. harapnya orang akan lebih teruja nak baca! :P
dan kalau ada lima bintang.. saya pun akan bagi five star!!
first star : jalan cerita yang sangat menarik dan tersusun..
second star : tambahan dengan firman-firman Allah S.W.T.
third star : idea yang sangat osem :)
fourth star : gabungan fantasi dan realiti yang sangat hebat..
macam tak terasa HERO tu ada teknologi sehebat tu..
sapa jugak bagi akal fikiran.. Allah S.W.T. :)
fifth star : Kejayaan Akhi Hilal menyentuh hati setiap
yang membaca.. (kalau lah mereka tersentuh )
saya.. pasti.. hihi.. -tunduk-

haa.. sangat mantaplah penulisan akhi Hilal..
saya pun belum sampai ke tahap tu..
yang saya maksudkan..
dapat membuatkan orang tersentuh dan dapat message yang
disampaikan melalui penulisan ni..
walaweh.. mabruk akhi Hilal!! :)

*kalau lah ada non-muslim yang baca buku ni..
dan dia sangat tersentuh.. lalu dia menjadi muallaf..
subhanallah.. memang mantap lah.. inshaAllah..
dan.. yang terakhir sekali..
jazakallahu khairan khatira to Hilal sebab terbitkan
sebuah novel yang tersangat lah osemm..
no wonder lah ramai orang suka kan penulisan Hilal..
dan of course jazakillahu khairan khatira juga kepada naqibah
saya yang dah spon saya novel ni.. :)

wallahualam.. :)



ini lah dia.. novel pertama Hilal yang saya ada.. :)

No comments:

Post a Comment

The Penthouse : War in Life review.

 Hi everyone! I'm back, rupanya review sky castle tak publish! Haha Okay takpa, jom kita review Penthouse pulak. Season I dah habis, tak...