Monday 20 February 2012

Bulatan Gembira episode 2 ~

Assalamualaikum dan hello!!
wee.. berjumpa lagi kita di episode yang kedua..
mesti ternanti-nanti kan.. ? uhuk.. -ada yang terasa ke?-
Haa..
okay.. kita mulakan, action!

Pada suatu ketika... chewah! kawan ajak gi satu pogram..
pogram? erk? what kind of program??
cuba teka.. saya terima ke saya tolak?? jeng..jeng..jeng!!
oh, saya tolak.. malas.. haha.. :D sincerely saya tak pergi pun..
haa.. tapi 'kawan' tak putus asa..

"eh, nak tak gi pogram ni.. Series Of Srikandi?"
'apa tu??'
"alah, perrgi je lah okay?"
uhh.. rasanya kali yang kedua ni saya pergi ke tak?? -guessing aha!-
dengar-dengar kan.. 'kawan' tu dah ikut kakak dia masuk usrah..
tah apa benda ntah. tapi more to islamic lah..
e eh.. 'kawan' dah break? bia betik? eh! biar betul??

'okaylah,, inshaAllah aku pergi'
betul tak sangkaan korang?? -gelak kecil-
Uhh.. saya ada gak gi tanya 'kawan' apa tu usrah..
ada lah dia terang sikit-sikit.. tapi macam.. haha.. you know!

masa tu diri ni masih jahil lagi.. serius!
okaylah cerita fasal pogram tu ek..
pogram tu ada 4 siri.. siri yang pertama.. aku sangat rasa kekok!
Miss S tak dapat ikut saya, so I'm alone -alone lah sgt!-
tapi 'kawan' ada, dia dah pangkat facsilitator!! woot..woot..
Saya rasa malu ada, kekok ada, sunyi ada (tp spttnya x!! pogram tu enjoy~~)
haa.. memang enjoy sebenarnya.. dorang semuanya sporting belaka.. -winking-
haha.. betul! sporting gilerr.. and memang banyak lah saya
dapat dari program tu! banyak! tak boleh kira..
dan.. nak tahu? mesti tak sanka kan?

I manage to come all the 4 series!! Alhamdulillah -senyum aman-
what I've got?? try to guess it! sure you want it too..!! -hope so,jelir lidah-
firstly.. memang lah dapat kawan baru.. yang seporting belaka!
haha.. saya kan friendly jugak.. eh! -perasan-
betul apa! dapat kenal dengan kakak-kakak faci..
then, dapat ilmu yang bermanfaat! Ingat tau!!!
Ilmu yang bermanfaatlah yang akan jadi bekalan akhirat kita!! -o yeah!-
next, mestilah dapat isi perut yang dah 'rock and roll'.. -gelak besar-
nampak sangat lapar.. mestilah.. -jelir-
then, dapat pulak berhibur cara islam yang tak melalaikan! best!
haa.. seriuosly all games yang dorang buat, have the moral of the story!
so, xada la main-main gitu je tanpa dapat apa-apa yang bermanfaat kan..
lagiii.. saya dapat pamplet tentang macam-macam lah.. lupa dah -.-
hehe.. tapi macam tazkirah ringkas lah.. best!
and paling orang suka.. bookmark! cute one..
setiap siri dorang ada bagi.. so, I already have all the 4 bookmark !

See! banyak tak saya dapat dari pogram tu? not even loss!
but you'll loss when you ignore your if your friend invite you!
sure will loss!! oh no! -nganga-

That's just a series of program..
belum sampai "gift" yang saya mention kat episode 1..
hihi.. okayla.. saya rasa episode 2 tamat di sini!
cut!!



Hmm.. so apa yang korang dapat dari story di atas?
okay, Miss A! jawab.. eh! macam cikgu pulak -senyum sindir-
hihi.. umm.. saya harap korang dapatlah something
dari story kat atas ni.. kalau tak banyak, at least sikit pun jadi!

"Ingatlah hati manusia Allah yang pegang!"

"Barang siapa dikehendaki Allah (dalam kesesatan) , niscaya
disesatkanNya. Dan barang siapa dikehendaki Allah
(untuk diberi petunjuk) , niscaya dia menjadikannya
berada di atas jalan yang lurus"
-Al-An'am : 39-

see.. hidayah tu Allah sahaja yang berkuasa bagi kepada hambaNya..
dan kita sebagai hamba, kena usaha untuk raih hidayah
daripada Yang Maha Esa! Lagi Maha Mengetahui...

Wallahualam! Aman! Wassalam :)


No comments:

Post a Comment

The Penthouse : War in Life review.

 Hi everyone! I'm back, rupanya review sky castle tak publish! Haha Okay takpa, jom kita review Penthouse pulak. Season I dah habis, tak...