Wednesday 28 March 2012

Kertas putih itu . . .

Assalamualaikum...
afwan.. lama dah tak update blog..
busy.. *busy lah sangattttt -.-
ouh.. ya.. kertas putih.. tau tak..??
okay bagi clue..
21 mac 2012..
hhahahaha.. mesti dah tahu apa kan.. ??

hmm.. nak cerita kan..
dua hari before the date..
oh no.. i can't sleep well.
just thinking about the result..
but heran nya.. malam before D day..
ooohh.. tidur yang lena.. :D

okay.. cerita suasana hari yang sebenar pulak..
ohh! Am I the first candidates arrived..???!!
and followed by some others boys..
and my besties.. :)
naik tangga dengan penuh debar..
*eh, its still early.. less than one hour to go...
there's have education fair in our school canteen..
oh! ada JPA kat sekolah tok..?? chinca..
but.. kami tak pergi terus, malah
merayau ke serata sekolah.. wee..
ni yang aku jeles ni, asal aku tinggalkan
sekolah , mesti sekolah tu jadi
lebih cantik dan majuuuu!!! >_<

jalan punya jalan.. eh.. it's already time!
menuju ke arah canteen..
haa.. ramai dah berdiri depan papan kenyataan..
tengok result masing-masing!
urghh, ottoke??!! semua tengah berebut..
oh, i'm so nervous at that time..
try to sms 15888, but chhh.. useless..
after 10 minutes i think..
baru lah saya gi terjah situ..
i hate to berebut actually.. plus, there's boys.. urgghh..
i don't care just stare at my result!
wah! Alhamdulillah.. i got 5A.. *dun get any A+ -.-
then, were up to queue to receive our spm slip.
and some other certificates..

and just right after that..
I called my mum! mum said "tahniah la.."
then, called home..
then , sisters asked, I'll answer them.. :)

and next..
*I excitedly to meet my physic teacher
to proof that I'm not failed as usual but got C at least!!!
she said.. "lama tak usik awak"
hii.. really miss ur way treat me -.-
and so to my history subject teacher!
unexpectedly.. my SEJARAH got A..
waa.. so unpredicteble.. thanks to her also.. :)
there, i see bright smile on her face.. weeee!!
but, in meeting with my math teacher,
I run to other side after hand in my slip..
hahaa.. sorry teacher, I can't make it as ur wish.. :(
a bit frust my PI just got A-.. but really grateful as long its in grade A..
and also my ICT, my teacher happy with us..
but biology teacher.. sorry i just can make it C..
greteful its not failed.. alhamdulillah..
then, chemistry.. I haven't tell teacher yet..
I shame of myself..
I always not pay attention and I thought it was
easier than physics..
but syukur lah, xfailed..
same as addmath! waa.. not failed .. not E..
but D at least.. I realise tuition help me a bit..
ohh.. my BM.. I wanna be a writer rite..??
but how can a writer got just A, not A+..?
oh my.. I should be grateful.. hihi.. A dah cukup tinggi tu weiii..
and also BI, tak sangka jugak dpat A-.. :)

okay.. thats all i think..
excited that my besties same result with me,
although she better than me.. :)
but happy for it..
hmm..
syukur lah sesiapa yang dapat result yang terbang warna..
haha..
and to those yg dapat biasa-biasa saja, la tahzan!

"tak semua apa yang korang suka tu baik untuk korang..
dan xsemua yang korang nak tu baik untuk korang.."
dalam surah Albaqarah ayat 216..

so, yg xseberapa hebat result tu..
jangan fikir yang seteret A tu senang..
senang ke kalau dapat ujian kesenangan..
kalau timbul riak, tabarruj..??
tak bersyukur.
sedarlah, kejayaan apa pun yang kita dapat,
tu bukan milik kita, MILIK ALLAH SWT..
kita ni hanya pinjam, nikmat dunia saja..
dan yang xseberapa result tu..
tu pun ujiam dari Allah juga..
Allah saja nak uji kesabaran kita..
Allah nak uji ketabahan kita..

so, apa pun result yang kita dapat..
itu cuma famous sekarang je pun..
lepas dah grade nanti.. dah kerja..
siapa pandang SPM lagi tah..??
yang dapat all England entah2 dah
buka kedai makan yang terlaris!
dan yang seteret A+ tadi tu entah2
duduk kaki naik atas meja dekat rumah..
menganggur -.-
oh okay, from now on..
bersyukurlah apa yang kita dapat..
ingat aturan Allah tu lebih hebat!!
mungkin bukan sekarang, tapi in the future siapa
tahu kan Allah nak bagi kejayaan yang lebih
osemm pada masa akan datang..?
InshaAllah..
mabruk to all!!
assalam~

No comments:

Post a Comment

The Penthouse : War in Life review.

 Hi everyone! I'm back, rupanya review sky castle tak publish! Haha Okay takpa, jom kita review Penthouse pulak. Season I dah habis, tak...