Mata berkaca T_T

Assalamualaikum warahmatullah..
dan salam ukhhuwah ..
apa khabar iman ? inshaAllah sihat selalu..
ya.. memang kadang-kadang iman kita tak sihat..
sakit. lemah, lesu dan tak berdaya..
tapi apa ubatnya..?
 
yup, exactly!
first and foremost.. mesti la back to Allah..
anythings happen either sad or happy, just back to Him..
remember Allah is the first we should do..
without Him, we still lie on the bed..
just thinking..thinking and thinking until we get seteresss..
 
hmm.. ya. memang dalam hidup ni,
ada ja ujian, ada ja rintanga, ada ja dugaan datang menerpa..
opps, bukan nak feel feel.. memang hakikatnya begitu ..
ya, bohonglah kalau kita tak pernah disapa ujian dan dugaan
yang sangat 'peramah' itu kan..
so, what's our action..?
 
yaaa.. kadang-kadang kita jadi lemah..
kita jadi stress.. kita jadi tak tentu hala. kita serabut lah!
tapii.. siapa yang berhak beri kita kekuatan.?
kalau bukan Dia yang memudahkan urusan kita siapa lagi.?
memang.. kita kena reflect balik apa yang kita dah buat..
mungkin kita ada silapnya juga..
ya.. nobody's perfect ..
but we can be th perfect.. but.. but again.. -_-
it's not easy as ABC..

 


memang kadang-kadang kita jadi stress dengan banyak benda..
kita jadi bingung dan resah..
mengalir air mata memikirkannya.
sedih pula dengan sabahagian masalah lagi..
sahabat mengingatkanku..
sebesar mana pun ujian yang kita hadapi..
tak setanding dengan ujian dan dugaan yang dihadapi Rasulullah..
besar sangat ke masalah kita kalau dibanding dengan
kisah Nabi S.A.W. ??
sabarnya dia menghadapi ujian..
tabahnya dia menempuh segala rintangan..
Ya Allah, berikan aku kesabaran dan ketabahan yang tinggi..
berikan kami kekuatan Ya Allah..

 siapalah kita untuk terus gugur..
untuk terus berputus asa..
ujian kita cuma sedikit jika dibanding Rasulullah..
saya.. apatah lagi kalau melihat kembali kisah Bilal bin Rabah..
lebih hebat lagi ujian yang dilaluinya..
apa sahaja lah ujian kita lalui..
memang tidak setanding Bilal.. tidak setanding Rasulullah..



Ya Allah.. aku bersyukur kerana masih
 dikurniakan kesempurnaan untuk menunaikan solat kepadamu..
untuk meluahkan tangisku kepadamu..
Ya Allah, aku bersyukur Engkau kurniakan aku
sahabat yang memahami..
sahabat yang sentiasa ada bila perlu..
yang sentiasa mengingatkan aku denganMu..
aku bersyukur Ya Allah..
punyai sahabat yang menolongku tika ku jatuh..



Alhamdulillah :)
tak banyak yang ingin sy sampaikan.. maklumlah..
takut banjir pula nanti..
jazakumullahu khaitan khatira kepada Dia dan juga sahabat.
kerana telah menjadi pembakar semangatku..
ingatlah, apa-apa pun yang terjadi..

first, BACK TO ALLAH..

 sebelum meluah kan kepada sesama manusia..
tak semua perkara kita boleh luah..
dan percayalah..
luahan rasa kepadaNya lah yang memberi kita
kekuatan..
yang memberi kan kita senyuman..

 orang selalu berpesan..
menangis itu tak salah..
tapi jika seseorang duduk bersendirian meningati Allah..
bergenangan air matanya..
menyesali perbuatannya.. meminta kekuatan dan perlindungan dariNya..
itulah yang terbaik..

 ingatlah.. menangis tidak semestinya lemah..
menangis dapat menguatkan hati kita yang lemah..
ingatlah.. Allah tidak membebani seseorang melampaui
kemampuannya..
QS 2:286

what ever happens,

first back to Allah :)

 jazakillah to her.. :)
 luv my sahabat fillah <3

Comments

Popular posts from this blog

Akhawat Hebat, Penyebar Manfaat :)

Dari Mata - Zill Qayyim

A tribute to Ohana Henshin 1.0