Wednesday 12 September 2012

" Girls, our life is not depends on STUPID guy!"

Assalamualaikum.. assif baru update hari ini..
ini nak update pun sebab ada tajuk yang err.. boleh la..
okay, korang mesti tahu kan tajuk di atas tu berkaitan dengan apa..
of course la about COUPLE yang korang rasa mesti ada pada
setiap orang.. hmm.. ya meh??
I think no and not just no but SHOULD NOT. sorry-
 
"Girls, our life is not bergantung kepada lelaki BODOH!"
petikan kata-kata tanpa tapis dari PK HEM sekolah :)
i like this quotes teacher!
mesti orang yang ber couple sekarang ni mencebik mulut nya yang tak cute..
opps! yah..
betul lah kan..? kalau korang betul perempuan, korang tak kan senang-senang
tercair dengan janji karat lelaki dan juga pandangan mata yang membawa
kepada N....A. :) haha.. guess it yourself!!!
 
copy from ukhti blog :)
 
for me lah kan.. okay, saya nak bagi amaran keras..
saya menaip, saya menulis, saya bercakap daripada pengalaman..
sama ada pengalaman itu saya lakukan ataupun melalui media massa
ataupun yang paling senang live depan mata.. huhu..
 
quotes di atas memang power..
sebab.. bagi saya..
the guy who love you so damn much more than what ever is...
the guy who bring you to HELL.. opps!
mak, mana penapis mak..? nak tapis air teh ni....
sorry, saya tak jumpa penapis.. mungkin dicuri tikus -haHA-
 
okay, boys don't be mad.. that is really true
when you are dating, dan timbul orang ketiga..
kalau dah timbul orang ketiga, apa-apa pun boleh jadi..
dan sememangnya perkara yg membawa kepada neraka juga mngkin terjadi..
same goes to girl yang tak tahu malu suka mengenja! opps,
penapis belum dijumpa..!
 
no.. saya bukan anti couple..
couple tu boleh dengan akad nikah yang sah. :)
okay, maybe ada yang kata
"jangan salahkan mereka 100%, sebab mereka tak tahu"
eh, tak tahu ke jahil..? opps! mak....
ya, mungkin boleh diterima..TETAPI..
tipu lah kalau cakap masih tak tahu sedangkan anda boleh
GOOGLE di dalam internet atau yang lebih sahih lagi...
GOOGLE LAH DALAM ALQURAN :)
kan senang, tak ada alasan tak tahu lagi..
tak ada seru..? haih.. ni memang lah tak nak terima hakikat
couple tu HARAM..
eh jap!
 
bukan hanya islam yang melarang couple, sebenarnya
agama lain pun melarang couple!
mana saya tahu, tanya lah.. google lah.. -bluek-
so, the point is.. janganlah couple..
 
korang ni.. sebab apa tak boleh couple..?
sebab couple tu ibarat menghampiri zina.. tak caya..? saya dah google!
 
"Dan janganlah kamu menghampiri zina.
Sesungguhnya zina itu adalah perbuatan yang keji
dan suatu jalan yang buruk"
-surah al-isra' : ayat 32-
 
see.. masih tak caya tak lah aku tahu..
zina.. kenapa..? memang lah korang tak buat benda tu!
eye contact .. zina mata..
miss i, miss u.. zina hati..
pegan tangan... zina tangan
pegi tempat dating.. zina kaki
haa! masih korang nak couple..? jap eh!
 
ada google lagi yang sahih lagi tepat dan benar..
 
“Dan katakanlah (wahai Muhammad) kepada orang lelaki yang beriman agar mereka tundukkan pandangan dan memelihara kemaluan mereka. Yang demikian itu lebih suci bagi mereka. Sesungguhnya Allah maha mengetahui apa yang mereka lakukan.”
-surah an-nur-
dan ini lagi..
 
 
“Aku bertanya kepada Rasulullah SAW mengenai hukum melihat wanita ajnabi (bukan mahram), lalu baginda mengarahkanku mengalihkan pandangan.”
(hadis riwayat Muslim)
 
yang ini pula mengatakan bahawa kalau dah terpandang sekali..
kali kedua jangan pandang lagi!!!
 
Wahai Ali, janganlah engkau mengikuti satu pandangan dengan pandangan yang lain. Sesungguhnya untukmu pandangan yang pertama dan bukan untukmu pandangan kali kedua.”
-hadis riwayat Abu Daud-
 
yang ini pula tentang couple lah ni..
mula2 mata.. lpas tu lidah.. lepas tu apa..??
 
“Sesungguhnya Allah telah menentukan bahagian anak Adam untuk terjadinya zina, tiada siapa yang dapat mengelak daripadanya. Zina kedua-dua mata ialah penglihatan dan zina lidah ialah kata-kata dan hati berkehendak dan ingin merasai (zina). Maka kemaluanlah yang menjayakannya atau mengelak daripadanya”.
(hadis riwayat Abu Dawud, dinilai sahih oleh Albani)
 
baiklah.. cukup-cukup lah saya copy paste tu..
itu yang sahih okay, bukan palsu, bukan ciptaan..
kan.. dah sah-sah couple tu Haram sebab couple adalah permulaan kepada zina..
ya.. mungkin ada yang kata..
"eh, kau ni eksen je lebih.. nanti ada laki tackle, kau nak juga"
 
opps! saya kalau dah ludah, tak nak lah jilat balik..
memang saya juga pernah ber couple..
tapi sebab itu lah saya menyesali perbuatan saya..
saya mengajak anda semua supaya jauhi zina, jauhi couple..
walaupun sekadar jumpa-jumpa begitu sahaja..
saya menyeru kepada kebaikan dan saya tak mahu korang menyesal
macam apa yang saya lalui..
huhu.. kalau korang berkeras tak nak, so go on lah with your
stupid partner.. hoho.. mak, tak jumpa lagi penapis..? aa.. minum je lah teh ni..
slrrrp! sorry- haha..
 
okay, sebenarnya menyuruh bebuat makruf dan mencegah yang mungkar
ni tanggungjawab semua yang bergelar muslim, eh yang beriman!
haa.. so, jangan lah korang yang couple tu lepas baca ni..
korang dengki pula.. tak, i don't mean..
just like PK HEM told us..
saya just ikut dia sebab dia cakap tak da penapis..
baru terkesan di hati korang yang merah menyala tu !
 
"dan nasihatku tidak akan bermanfaat bagimu
sekalipun aku ingin memberi nasihat kepadamu,
kalau Allah hendak menyesatkan kamu, Dialah Tuhan
dan kepadaNya lah kamu dikembalikan"
-surah HUD: 34-
so, jangan pula korang cakap
dah Tuhan tentukan qada'dan qadar aku, nak wat camne lagi..?
eh.. korang.. kalau hati korang terdetik nak berubah..
itu maksudnya "poke" daripada ALLAH, bak kata APG :)
haa.. kalau macam tu, teruskan lah usaha berubah..
kalau kita betul nak berubah, Allah boleh je ubah..
Kun fayakun..
 
so, tak nak lah meleret lagi.. muntah hijau korang dengar nanti..
sorry kalau ada yang terasa, tapi baguslah sebenarnya..
dan best lagi kalau Ustaz Azhar Idrus yang ulas..
huhu..
itu sahaja dari saya..
sahabatku yang membaca.. aku menyayangimu..
kerana itulah aku kurang suka bila kamu ber couple.. :)
 
dan satu lagi, boys jangan marah k..
anyways girls pun blh dikatakan begitu.. huhu..
 
copy from blog ukhti :)
 
peace no war!
jazakumullahu khairan :)




No comments:

Post a Comment

The Penthouse : War in Life review.

 Hi everyone! I'm back, rupanya review sky castle tak publish! Haha Okay takpa, jom kita review Penthouse pulak. Season I dah habis, tak...