No pain no GAIN ! Bonussssss!

Assalamualaikum

pain yang dimaksudkan lebih kepada sakit :)
 

alhamdulillah diri ini baru sembuh dari demam dan sakit ..
alhamdulillah masih berpeluang nak post entry baru ..

sakit...
itu satu bonus untuk kita tahu?
bila kita betul-betul nak kan sakit, Allah tak beri sebab Allah tahu apa yang terbaik untuk kita
bila kita tak minta dan tak terdetik pun nak datangnya sakit, Allah berikan sakit itu untuk kita
jangan mengeluh bila Allah beri ujian sakit ini..
sebab dari sakit ini lah,
kita akan ambil peluang mendekatkan diri dengan Allah, kita akan sentiasa berdoa dan
berusaha untuk istiqamah dalam ibadah terutama yang wajib, walau terasa berat untuk melaksanakannya..
kita akan pupuk sifat sabar dan tabah dalam diri kita nak lalui semua kesakitan yang Allah beri..
kita akan diuji tahap keimanan kita terhadap Allah, kita akan terus percayakan Allah dan
berbaik sangka denganNya ..
see, its bonus!

bila kita sakit, ada sahaja orang akan datang melawat.. thats mean there's a lot of people
care about us even if they not come to our place, but they wish and pray for our cure !
see its a bonus!

bila kita sakit, kadang-kadang kita hanya mampu berbaring dan mengurangkan kerja-kerja
rutin dan mungkin ambil cuti sakit..
dan waktu itu lah kita sebenarnya Allah bagi masa untuk rehat..
mungkin Allah tahu, kita dah lalui banyak dugaan, atau musibah..
mungkin juga Allah tahu kita ini sibuk dan bertungkus lumus dalam kerja dakwah
atau mungkin juga Allah memang nak kita rehat sambil meningkatkan ibadah kepadaNya..
Allah rindu kita, Allah rindu nak dengar taubat dan doa dari kita :)
see, its a bonus!

sakit itu kafarah dosa
apa itu kafarah?
kafarah itu maksudnya penghapus.. jadi, sakit itu penghapus dosa, inshaAllah!
bila kita terima sakit yang Allah beri, kita sabar dan sentiasa berharap dan
meminta pertolongan daripadaNya, inshaAllah Allah akan hapuskan dosa kita :)
see, its a bonus!

dan kadang-kadang dah sakit ini datang, datang pulak satu sakit yang lain.
Ya Allah, sayangnya Allah kat kita sebab uji kita, uji keimanan kita, uji kesabaran kita..
You know, Allah uji orang yang beriman dan ujian itu tanda kasih Allah kat hambaNya..
see, its a bonus!

jangan mengeluh, Allah tak beri ujian sesuka hati, pasti Allah ada perancangan yang tertentu :)
demam tu inshaAllah menguatkan kita sebenarnya :)
dan kalaupun terkena sebarang penyakit , isnhaAllah itu juga kafarah dosa,
jadi bersabarlah walau sakit apa yang Allah berikan kepada kita..
semuanya terjadi dah diaturkan oleh Allah, Allah Maha Mengetahui segalanya
dan yang paling penting..
layukallifullahu nafsan illa wusa'ha : Allah tidak membebani hambaNya melainkan dengan kemampuannya
Albaqarah : 286

sabarlah sahabat, penyakit itu Allah yang beri, Allah juga lah yang dapat beri kesembuhan..
sabarlah sahabat, walaupun sakit, perit lelah menahan kesakitan, malaikat tetap bekerja..
sabarlah sahabat, sakit itu tanda kasih Allah pada hambaNya

ingat Allah bila sakit.. ingat Allah juga bila sihat..
Allah tarik nikmat kesihatan, nak uji kita syukur atau tidak?
muhasabah balik, kita buat apa waktu kita sihat..?
inshaAllah semua sakit ada penawar , minta pertolongan hanya pada Allah :)
put trust in Allah and be strong :)
not much I can say about this, I just experience a little sick
like fever, non-stop flu, really itchy 'crazy cough' , period pain , headache and
more types of sickness ..
alhamdulillah so far I'm in a good shape :)
 syafakallah untuk anda yang sakit !
alhamdulillah, I'm getting better from fever and period pain all praise to Him !

 


Comments

Popular posts from this blog

Akhawat Hebat, Penyebar Manfaat :)

Dari Mata - Zill Qayyim

A tribute to Ohana Henshin 1.0