Thursday 28 January 2016

They are my osem friends! Uhibbukunna fillah ~ Part IV ~

Assalamualaikum! I'm back.
Nak update lagi la untuk part four. Ehe.
Sebelum tu, saya hadiahkan surat cinta daripada
Sang Pencipta Kasih Sayang.


"Close friends, that Day, will be enemies to each other, except for the righteous" 
az-zukhruf : 67 

Nah, saya harap dapat jadi sahabat yang bertaqwa kepada sahabat-sahabat 
dan semoga sahabat-sahabat saya juga tergolong dalam orang-orang yang bertaqwa. Amiin.

0109 - Dia ni mashaAllah ukhti. Hehe, dah kenal lama cuma baru rapat. Ewah! 
Dia memang boleh jadi public speaker , inshaAllah untuk dakwah kan? 
Kalau baca Al-Mulk, kadang-kadang terngiang-ngiang suara dia. Boleh jadi pakar psikologi 
jugak kot, sebab dia hebat 'pancing' orang yang ada masalah, lepas tu mula la sesi unofficial 
caunsellor-talk dia . Haha, tapi itu lah sahabat yang hoyeahh sebenarnya. Yang tak reti nak 
express feelings jadi boleh. Dia adik tapi act like a big sister. Dah, tak nak panjang-panjang, semoga dia terus tsabat & qowiy dalam dnt. Rindu, tapi takpa la, awak busy kan? May Allah bless :) Jazakillah khair.

1203- Heh, dia ni penyakit typo terok sangat. Opps, hehe. Takpa typo dia orang faham, itu kelebihannya. Haha. Dia baik dan sangat 'caring' . sangat. Serius best kawan dengan dia part 'merempit' . Tapi sekarang dah pandai 'drift' jugak lah. Sikit. Dia seorang yang boleh dipercayai 
dan the person who we can count on. Tak nak panjang, takut makin ujub. Haha, by the way thanks jadi sahabat selama kita bersama dalam dunia tarbiyah dan dakwah ni. Let the past teach us something. Sebab kasih sayang kerana Allah itu lah , kita masih kekal bersahabat :') 

0107 - Yang ini sahabat yang kadang-kadang dia cool sahaja, Bersahaja. Eh tak sama . 
Dia suka bagi buku dan salute sebab dia tak boleh duduk diam. Mesti ada ja benda nak buat. Dan dia kadang-kadang boleh bagi pendapat yang baik, good listener dan walau macam mana pun, tetap 
bagi semangat kat aku. Sahabat yang senior la dalam dnt, aku junior lagi. Kisah kami sama! hihi. Kisah apa? rahsia! :P Thanks tau, jadi supporter aku dan selalu baik dengan aku. Hihi

0819 - Yang ni aku dah rasa macam adik aku. Dah makin rapat dan saling memahami. 
Ada baran, tapi baran dia ni kadang-kadang positif. Boleh jadi hawariyyun aku kalau dia betul-betul dah ada 'fikrah' , inshaAllah tak lama lagi kan. Dia cepat je faham keadaan aku dan best bawa 
bercerita. Aku nampak satu potensi kat dia, semoga Allah asah potensi kau tu inshaAllah. Mesti belum dapat clue kan? Haha, tapi yang penting dia"disik" Haha . Dia seorang yang tak mudah putus asa, dan mostly dalam banyak masalah, dia sekepala dengan aku. Baik, terima kasih adik! 

0407 - Dia ni saya baru jumpa tahun lepas, di Surabaya. Hmm saya tahu kalau jumpa dengan orang haibat ni, mesti Allah bagi pinjam sekejap je. T_T tak lama lagi akan berpisah. Dia osem sebab dia macam open-minded sangat. She said that I easy to trust akhawat there, and I know one of them is She. Memang la sebab dia ... akhawat qowiy. Ewah. Kalau luah masalah, mesti dia bagi support, doa and keep on reminding me. Dia memahami dan kadang-kadang 'ngam' pulak. Walaupun baru berapa kali je jumpa. By the way, i miss her. Rindu senyuman dan usikan dia. Jazakillah kak :') Syayangg akak. hihi



1808 - She is like a big sister to me. And to my friends too. She's so kind and loving. Her caring and loving is just like a mother. I know I love if she cooks hihi. I envy her caring and loving , just like my other beloved sister, and I thought how can I follow her attitude so that I can be close to anyone too.  Although she once upset me, but I ignore it because I remember her kindness especially when I'm sick. I love her just like I love my other sisters , it's a special person that i love like my own sisters. She understand me and she give what i need, although sometimes she didn't but most of the time yes, jazakillahu khair nanak , stay be my fav sis okay? promise me! I just hope that the more I being close to you the more I can learn something from you and the more closer Allah in my heart cause He gave me such a lovely stranger as my fav sister. Uhibbuki fillah nanak, may Allah grant you the fikra and join us inshaAllah in this year :') 

0697 - Dia ni memang adik lah. Dalam kasar ada manja. Eleh. Ada part dia bagus, ada part dia anoyying. opps sorry. Memang lah, tapi aku appreciate sangat sebab dia pun baik, kadang-kadang tertanya, aku df dia ke dia df aku? Haha. By the way, I am truly sorry cause I have bad past, I ignore you. Lepas ni, aku kena la layan kau baik-baik supaya kau jadi macam aku jugak. Benda silam tu aku cuba tolak tepi inshaAllah. Haa kau jangan manja sangat, aku tak boleh terima sebab kau ada dua watak. Haha, tak sepadan lah tapi hakikatnya itulah dia. Jazakillah tau bagi buku yang ada dalam wishlist aku. Kadang-kadang memang rindu pun, tapi saja tak nak ngaku, tak nak kau lompat-lompat atas katil. Haha. Dah-dah. Cukup. I hope I can count on you for your friends. :)

2809 - Ni lagi sorang kaunselor aku. Budak baik, memang baik nasib baik tak nerd. Gurau lah. 
Dia pun baik, kalau orang buat hal, dia neutral sahaja. Cool gitu. Kalau bawa bercerita ni sampai subuh tak habis, sama dengan kakak dia tu. :P Tapi bab minta pendapat pun dia memang boleh jadi kaunselor or public speaker. InshaAllah kan untuk ummah. Ohoii. I hope that I can trust you, my cuzz. Cewah. Semoga kau join kitaorang jugak suatu hari nanti, amiin. Lebih qowiy dari aku okay? Okay, behave jangan ujub haha. Thanks :)

Hmm stakat ni dulu la. 
Jazakillahu khairan. 
Pandai-pandailah teka, dah senang sangat.
Kalau yang baca tak ada dalam ni, inshaAllah next. ;)
tingkatkan prestasi, berilah kepercayaan! -peace- 
ana uhibbukunna fillah, rindu T_T 


No comments:

Post a Comment

The Penthouse : War in Life review.

 Hi everyone! I'm back, rupanya review sky castle tak publish! Haha Okay takpa, jom kita review Penthouse pulak. Season I dah habis, tak...